Remont najdužeg Šestog BTO sistema na kopu „Drmno“ završen je tokom marta meseca. Timovi mašinaca i električara već su prešli na novo radno mesto, gde rade na bageru Ers 710, koji je ove godine podložan složenijim popravkama. U Sektoru planiranja trenutno se obavljaju završne aktivnosti za pripremu najvećeg remonta ove godine, a to je ugljeni BTD sistem. Takođe, jednako su značajni radovi na proizvodnji uglja i njegovom skladištenju na deponijama termoelektrana, kako bi se obezbedile dovoljne zalihe za rad blokova.
− U toku marta urađen je remont Šestog BTO sistema, u planiranom roku od 25 kalendarskih dana. Akcenat je stavljen na bager SRs2000/32 (int.B3) gde su glavne aktivnosti bile na sređivanju i podizanju pogonske spremnosti radnog točka, tako da su otklonjeni nedostaci uočeni u periodu između dva remonta − kaže Goran Anđelić, upravnik Sektora mašinskog održavanja kopa „Drmno“.
U toku aprila uradiće se remont bagera ERs710j, gde je glavna aktivnost na podizanju gornje gradnje bagera zbog sanacije aksijalnog ležaja okreta. Uporedo će se obaviti i ostale planirane remontne aktivnosti na bageru.
Anđelić naglašava da se radi i na sanaciji oštećenja vrha strele na bageru EŠ6/45.
Prema njegovim rečima, završavaju se sve neophodne nabavke, dopremanja opreme, delova i mehanizacije za drugu polovinu maja kada će u opravku ući najveći broj mašina na remontu BTD sistema.
Ista situacija je i u Sektoru elektroodržavanja, jer se istovremeno sa mašinskim opravkama rade i elektro održavanje i sanacije delova i opreme.
− Do sada smo završili elektro opravke na Drugom i Šestom BTO sistemu. Trenutno smo na početku remonta bagera vedričara tipa ERS 710 na jalovini − kaže Aleksandar Zlatković, upravnik Sektora elektroodržavanja kopa „Drmno“.
− Mašinska služba ima veoma zahtevne poslove zamene ležaja koji nosi celu gornju gradnju bagera vedričara. Naše aktivnosti baziraće se pretežno na obezbeđenju uslova za rad mašinske službe. Kod izdizanja bagera biće neophodno da razvežemo, oslobimo od nosača i pripremimo kablove koji napajaju pogone donje gradnje, kako bi se napravila dužinska rezerva za potrebno izdizanje gornje gradnje.
Ostali poslovi obaviće se prema prethodno izrađenim defektažnim listama i dijagnostičkim izveštajima .
Pored redovnih aktivnosti, rekao nam je Zlatković, obavljaju se pripreme za remont BTD ugljenog sistema planiran za maj.
− Vreme trajanja remonta treba da bude usaglašeno s planom proizvodnje, potrebom termoelektrana za ugljem i njihovim terminima za remonte, kao i potrebama mašinske, elektro i rudarske službe. Krenućemo sa dijagnostičkim snimanjima pogona na svim mašinama BTD sistema. Radimo plan remonta, sagledavamo poslove koji nisu rađeni ili nisu u potpunosti završeni na prošlom remontu. Mnoga defektna stanja uoče se tek kada se rasklope uređaji i delovi opreme – kaže Zlatković.