Odlukom stručnog žirija za najbolju predstavu ovogodišnjeg festivala proglašena je predstava Mestnega gledališča Ptuj (SLO) "Frančišek" u režiji Jerneja Lorencija. Najbolji glumac festivala i dobitnik Zlatne fibule je JANEZ ŠKOF za uloge odigrane u predstavi "Frančišek" reditelja Jerneja Lorencija u produkciji Mestnega gledališča Ptuj.
Nagrade je, upravniku Mestneg gledališča Ptuj Peteru Srpčiču, uručio gradonačelnik Grada Požarevca Saša Pavlović.
U obrazloženju žirija, navedeno je:
“Na sastanku održanom u subotu 24. juna, žiri 5. Viminacijum festa, u sastavu Katarina Radivojević, dramska umetnica i predsednica žirija, Miloš Latinović, književnik i direktor Bitefa, i Aleksandar Milosavljević, pozorišni kritičar i teatrolog, jednoglasno je odlučio da nagrada VIMINACIUM MAXIMUS za najbolju predstavu ovogodišnjeg festivala pripadne predstavi FRANČIŠEK nastaloj po romanu Sirotan božiji Nikosa Kazancakisa, u dramatizaciji Jerneja Lorencija i Matica Starine, u režiji Jerneja Lorencija, a u produkciji Mestnega gledališča Ptuj, Slovenija.
Svedenim rediteljskim postupkom Lorenci je, uz popmoć dvoje odličnih glumaca i podršku članova umetničkog tima, upečatljivim sredstvima na scenu preneo složenu priču o bolnim sudarima iskrene čovekove potrebe da ovaj svet učini boljim mestom za život i surovih okolnosti koje poništavaju svaku mogućnost pozitivne realizacije takve borbe. Ptujska predstava se u ovogodišnjoj selekciji izdvojila izvođačkom preciznošću, likovnom jednostavnošću, teatarskom punoćom i idejnom oštrinom. Svim ovim elementima ona je povezala svet filozofskih ideja Kazancakisa sa senzibilitetom modernog, beskompromisnog teatra.
Žiri je odlučio i da nagradu ZLATNA FIBULA za najbolje glumačko ostvarenje dobije JANEZ ŠKOF za uloge odigrane u predstavi Frančišek reditelja Jerneja Lorencija u produkciji Mestnega gledališča Ptuj.
Sigurnom igrom koja minimalizmom gotovo da poništava glumu i besprekornom preciznošću Škof gradi lik nevinog dečaka kojeg duševni nemiri vode do buntovništva i, dalje, do pozicije svetitelja koji vlastitim primerom kroz siromaštvo promoviše ljubav i bratstvo, da bi se na kraju transformisao u beketovskog gubitnika čiji vapaj dobija munkovski smiao. Istovremeno suveren u građenju svoje osnovne uloge, Škof u munjevitim glumačkim fleševima skicira i druge role, ali i sa Tamarom Avguštin manifestuje savršenu partnersku igru.
Osim „Frančišeka”, predstave koje su se takmičile na ovogodišnjem festivalu jesu „Hasanaginica” Gradskog pozorišta Semberija i Narodnog pozorišta Republike Srpske, „Tesla, svetlopis u vremenu” Pozorišta Teatrijum Beograd, „Ifigenija” Korifej teatra, Centra za kulturu Kolašin i Centra za kulturu Bijelo Polje i „Čaruga” Hrvatskog narodnog kazališta Osijek.