Nove usluge Ministarstva unutrašnjih poslova - elektronsko državljanstvo i elektronska saglasnost sada su dostupne građanima bez odlaska na šaltere, a za prva dva dana od puštanja usluga podneto je 120 zahteva za eSaglasnost i 150 zahteva za uverenje o državljanstvu.
“Za dobijanje uverenja o državljanstvu ukoliko podnesete zahtev da vam stigne na kućnu adresu u papirnoj formi, zakonski rok je osam dana i u tom slučaju građani plaćaju samo troškove dostave, a ukoliko građani zahtevaju dostavljanje uverenja u elektronskoj formi taksa se ne plaća, direktno stiže u elektronsko sanduče i izdaje se u roku od par sati ukoliko je reč o radnom danu, a ako podnesete zahtev vikendom - dobićete ga u ponedeljak u prepodnevnim časovima”, rekla je za Tanjug Biljana Marić, pomoćnik direktora Kancelarije za IT i eUpravu.
Ona je podsetila da građani treba da imaju registrovan nalog na portalu eUprave kako bi mogli da pokrenu te dve usluge i da za prijavu koriste mobilnu aplikaciju ConsidentID ili kvalifikovani elektronski sertifikat.
“Građanima je od sada na raspolaganju sedam novih elektronskih usluga MUP-a koje omogućavaju onlajn davanje izjava ili saglasnosti, kao što je saglasnost za izdavanje lične karte maloletnom detetu, državljaninu Republike Srbije, izdavanje pasoša maloletnom detetu, državljaninu Republike Srbije, prijem u državljanstvo Republike Srbije maloletnog deteta, prijavu prebivališta maloletnog deteta, državljanina Republike Srbije, Punomoćje za preuzimanje pasoša, Saglasnost vlasnika nepokretnosti za prijavu prebivališta punoletne osobe, državljanina Republike Srbije, na adresu nekretnine čiji je vlasnik ili suvlasnik, kao i opoziv izjave i punomoćja - saglasnosti”, rekla je Marić.