JKP Vodovod i kanalizacija u Požarevcu dostavilo je medijima saopštenje za javnost u vezi dugovanja i opomena koje su pojedini korisnici dobili u prethodnom periodu. Saopštenje prenosimo u celosti:
"Usled spekulacija javnosti da je Javno komunalno preduzeće Vodovod i kanalizacija Požarevac (u daljem tekstu: Vodovod) ovlastilo advokatsku kancelariju zarad naplate svojih potraživanja prema građanima, i time opteretilo korisnike dodatnim advokatskim troškovima. Vodovod ističe da navedeno nije istina, te da ni jedna aktivnost Vodovoda nije na bilo koji način uvećala troškove korisnika kojima Vodovod pruža komunalne usluge.
Vodovod je u 2024. godini (na kraju trećeg kvartala) imalo 375.943.385,00 RSD neizmirenih potraživanje za pružene komunalne usluge prema nekoliko desetina hiljada neredovnih platiša.
S obzirom da se radi o tolikom enormnom broju neredovnih platiša prema kojima je potrebno preduzeti adekvatne radnje radi naplate dugovanja. Vodovod apsolutno nema dovoljne ljudske i administrativne resurse za navedeno. Sa druge strane, zbog kratkih rokova zastarelosti, velikom delu potraživanja preti zastarelost, te je sve radn naplatu potraživanja potrebno preduzeti u najkraćem mogućem roku. Usled navedenog. Vodovod je angažovao advokatsku kancelariju radi naplate dugovanja od neredovnih platiša. Međutim, od građana se ne potražuje ništa dodatno osim onog što duguju na ime komunalnih usluga i kamate ukoliko potraživanje nije utuženo i ako dug dobrovolьno, što znači nema dodatnih troškova po osnovu pruženih advokatskih usluga, izvršitelskih naknada, sudskih ili bilo kojih drugih troškova.
Pored toga, potrebno je istaći da se rad Vodovoda finansira od sredstva na ime naplaćenih na ime pruženih komunalnih usluga.
Prema tome, dugovanja građana u iznosu od 375.943.385.00 rsd
ozbiljno ugrožava poslovanje Vodovoda, naročito ako se uzme u obzir i moguća zastarelost navedenog što bi značilo da bi Vodovod mogao da u potpunosti ostane bez mogućnosti da navedeni dug naplati. Pravovremena naplata ne samo da je pravo nego i obaveza Vodovoda u skladu sa pozitivnim propisima Republike Srbije. Nepravovremeno i neadekvatno vršenje naplate za pružene komunalne usluge favorizuje neplatiše i nesavesne korisnike, sa druge strane destimuliše redovne platiš i još važnije, u velikoj meri ugrožava samo snabdevanje vodom i održivost celog sistema.
Svi podaci su dati i obrađeni u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.
Takođe, Vodovod ističe da zasigurno male dugove neće utužikati ukoliko budu izmireni pre zastarelosti ali da na to, kako je navedeno, ima pravo odnosno i obavezu da uradi.
Dodatno, advokatska kancelarija sa kojom je uspostavljena saradnja je lider u oblasti servisa i naplate masovnih potraživanja i trošak njenog rada nije prevaljen na korisnike, a ne postoje ni dodatni troškovi Vodovoda jer se sve radi po principu uspešnosti naplate. Jedini eventualni troška na ime advokatskih usluga može nastati u slučaju utuženja. Vodovod je definisao profesionalnu i detali strategije. Utuženja će biti izuzetak i prethodiće im nekoliko pokupnata mirnog rešena naplate. Korisnici koji ne izmire dugovanja i nakon svah navedenih aktivnosti, onda je obaveza i pravo Vodovoda da svoja potraživanja realizuje u zakonskom postupku.
Imajući u vidu navedeno, ogromna dugovava neredovnih platiša ozbiljno ugrožavaju poslovanje Vodovoda koje pruža komunalne usluge id onume značaja za sve građane. Ipak, svi građani koji svoj dug izmire dobrovoljno pre pokretanja odgovarajućeg postupka, neće
imati nikakve dodatne troškove (badvokatske niti sudske i troškove postupka pred javnim izvršitelem).
Vodovod osuđuje senzacionalizam i ističe značaj da se uvek, pre bilo kakvog javnog objavljivanja informacija, kontaktira i čuje druge strana. Nije dobro da se stimuliše neizmirenje obaveza, da se profesionalni pružalac važne komunalne usluge dvou kontekst nezakonito postupanja, da se bez osnova unosi nemir u stanovništvo, pa i privredu, jer do današnjeg dana ni jedan od navoda koji su izrečeni se nije desno i/ili nije u suprotnosti sa zakonima Republike Srbije. Cilj Vodovoda je da se shvati da se na ova napravo teži merama koje su svima u interesu i koje dovode do uštede jer će svi klijenti biti opomenuti bez troškova i uvek ćemo nastojati da nađemo optimalno rešenje plana i saradnje. Time se izbegava rizik pokretanja izvršenja neposredno pred zastaru što bi povećalo iznose dugovanja kao što je to slučaj sa većinom masovnim poverilaca državnih ili nedržavnih kompanija, navedeno je u saopštenju".