Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave pozvalo je sve građane da na vreme provere da li su upisani u Jedinstveni birački spisak i ako jesu da li su im upisani lični podaci tačni, kako bi mogli da ostvare pravo glasa na izborima koji će biti održani 17. decembra 2023. godine.
Pravo na uvid u birački spisak ima svaki građanin u cilju provere ličnih podataka upisanih u birački spisak i može se izvršiti neposredno u opštinskoj, odnosno gradskoj upravi u kojoj građanin ima prebivalište, odnosno boraviše za interno raseljena lica, kao i elektronskim putem na zvaničnoj internet stranici Ministarstva.
Građani mogu izvršiti uvid u podatke koji se o njima vode i putem Portala e-Uprava (usluga e-Zahtev za upis/izmenu podataka u Jedinstvenom biračkom spisku).
Potrebno je da budu registrovani korisnici Portala e-Uprava, a mogu se prijaviti putem mobilne aplikacije ConsentID ili kvalifikovanim elektronskim sertifikatom.
Jedinstveni birački spisak je javna isprava u kojoj se vodi jedinstvena evidencija državljana Republike Srbije koji imaju biračko pravo. Vodi se putem savremenih tehnologija, kao elektronska baza podataka i svakodnevno se ažurira po jedinstvenoj metodologiji, navedeno je u saopštenju ministarstva.
Jedinstveni birački spisak vodi Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, dok ažuriranje biračkog spiska za područje jedinice lokalne samouprave vrši opštinska, odnosno gradska uprava.
Ažuriranje dela biračkog spiska za područje jedinice lokalne samouprave od strane opštinske, odnosno gradske uprave obuhvata: upis, brisanje, izmene, dopune ili ispravke po službenoj dužnosti ili na zahtev građana, o čemu se donosi odgovarajuće rešenje.
Upis u birački spisak je uslov za ostvarivanje biračkog prava, a birač može biti samo jednom upisan u birački spisak.
U birački spisak upisuju se punoletni i poslovno sposobni državljani Republike Srbije, odnosno lica koja imaju biračko pravo – prema mestu prebivališta, odnosno mestu boraviša za interno raseljena lica, navodi se na sajtu RTS-a.