'

Remontna sezona na Površinskom kopu „Drmno“ - Uspešno urađene složene opravke

LOKALNE VESTI
Autor: Hit2
Izvor: izvor, foto: TE KO Kostolac
Uto, 28.05.2024
0

Za tri meseca remontovana tri jalovinska sistema. Paralelno s tim obavljen je i čitav niz drugih poslova tekućeg održavanja rudarske mehanizacije. 


 


Za tri meseca remontnih radova, od februara do maja, na Površinskom kopu „Drmno“ remontovani su šesti i drugi, a u toku je i remont trećeg jalovinskog sistema. Prvi rezultati urađenih opravki vidljivi su u povećanju proizvodnje otkrivke već tokom aprila.

Dragan Radosavljević, glavni inženjer mašinskog održavanja, kaže da su u tom periodu obavljeni mnogi poslovi na tekućem i remontnom održavanju rudarske mehanizacije.



Remontnu sezonu otvorio je šesti BTO sistem, jedan od novijih sistema što se tiče vremena eksploatacije. Prošle godine na njemu je otklonjen nedostatak s podmazivanjem potpornih točkova na odlagaču 6. Na bageru SRs2000.32(3) urađen je veliki zahvat zamene aksijalnog ležaja gornje gradnje i zamena venca zupčanika okreta gornje gradnje.

Govoreći o nastavku remontnih radova, Radosavljević je naveo da je drugi u remont ušao četvrti BTO sistem.

Na bageru SRs1300 urađen je kapitalni zahvat zamene radnog točka i očekuje se visoka pouzdanost bagera. Na transporterima je servisirano pet reduktora pogona. Treba istaći da je to jedan od najstarijih sistema koji je preseljen s kopa „Ćirikovac“ 2003. godine.

Početkom maja ušao je u remont drugog BTO sistema bagera SRs-2000.28/3, za koji je planirano 67 kalendarskih dana. Glavni poslovi su na podizanju gornje gradnje, podlivanju i zameni aksijalnog ležaja.

 

Paralelno sa zamenom aksijalnog ležaja radiće se na kontroli i sanaciji radnog točka, takođe i na reduktoru radnog točka, kao i svi ostali poslovi prema već pripremljenim defektažnim listama.

Za remontovanje tokom leta predstoje još tri BTO sistema i kompletna proizvodna linija na uglju, za šta se treba pripremiti na vreme. Za pojedine mašine, koje su stare 40 godina, kao što je bager 8 na ugljenom sistemu, rezervni delovi se ne mogu nabaviti. Ostaje da se s domaćom mašinogradnjom obezbede oni najvažniji delovi ili da se urade rekonstrukcije na mašinama.


 


Kamen „samac“ – kamen spoticanja

Na kopu „Drmno“ pojavio se kamen „samac“ koji usporava proizvodnju posebno na trećem BTO sistemu.

– U prethodnom periodu eksploatacije prilikom iskopavanja jalovine pojavio se problem homogenog materijala u vidu kamena veličine nekoliko kubika. Takav materijal pravi velike probleme pre svega na reznim elementima, koficama i zubima, a i na radnom delu mašine, radnom točku i reduktoru. Beležimo svakodnevnu zamenu zuba i zavarivanje tašni na bagerima SRs2000.32(3) i S1400. Nedavno smo imali kraći otkaz bagera SRs2000.28(1) na radnom delu, gde je bila oštećena mala membrana pogona radnog točka – rekao je Dragan

Radosavljević.

Vaši komentari
Ostavite komentar