U nedelju 5. novembra u Požarevcu počinje 19. Bijenale „U svetlosti Milene“, koje se od 1983. godine priređuje u Galeriji koja nosi ime svetski priznate slikarke Milene Pavlović Barili.
Bijenale tradicionalno okuplja likovnie stvaraoce, savremenike različitih generacija, koji po pozivu selektora svoja dela stvaraju u čast Milene Pavlović Barili, umetnice koja je svojim multidisciplinam doprinosom ostavila neizbrisive tragove u srpskoj kulturi.
Tema ovogodišnjeg Bijenala je "Kolektarijum iz Venerinog dnevnika" i poziva umetnike na likovni dijalog sa Mileninim izuzetno bogatim stvaralačkim opusom od poezije, modne ilustracije, kostimografskih rešenja, reklamnog dizajna, crteža i slika koje nude široki dijapazon likovnih i poetičkih formi.
Kako je kazala upravnica Fondacije Milenin dom - Galerije Milene Pavlović Barilli, Ljiljana Dabić, ovogodišnji koncept izložbe sačinjavaće 32 likovna dela od ukupno 16 istaknutih autora, sa aktuelne domaće i međunarodne likovne scene.
Milena Pavlović Barili (5. novembar. 1909. Požarevac — 6. mart. 1945. NJujork) je bila srpska slikarka i jedna od najinteresantnijih ličnosti umetničke Еvrope između dva rata.
Na svom umetničkom putu Milena Pavlović-Barili studira slikarstvo u Beogradu (1922-1926) i Minhenu (1926-1928), a uzor joj postaje slikar De Kiriko (po ugledu na njega delovi platna ostaju nenaslikani).
Slikarski simboli su joj između sna i jave, ženski setno ljupki likovi, velovi, krilati mladići na štulama, antički stubovi, Venere bez ruku, harlekini, biste, lepeze, ptice, a kasnije u njenom trećem, prelaznom periodu i simboli diskretnijeg nadrealizma. Godine 1930. napušta Jugoslaviju i narednu deceniju provodi u Španiji, Rimu, Parizu i Londonu, gde se družila i izlagala sa evropskom umetničkom elitom (Žan Kokto, Andre Breton). Tada ulazi u novu, prerafaelitsku, u stvari romantičarsku školu, okrenuta više prošlosti nego sadašnjosti, te postaje predstavnik nadrealističkog ili matafizičkog romantizma.
U Londonu izlaže 1931, a u Parizu i Rimu 1932. Avgusta 1939. odlazi za NJujork, gde je živela sve do svoje iznenadne i prerane smrti 1945. U SAD je pored slikarstva radila na komercijalnom dizajnu za modne žurnale.
Za života je uradila preko 300 radova, puno skica i crteža. Mnoga platna su joj u kući-muzeju u Požarevcu, Muzeju savremene umetnosti i Narodnom muzeju u Beogradu, kao i u Rimu.
Na Mileninim slikama se uglavnom pojavljuje jedno lice, „lice same umetnice“, ovalnog, mirnog i po malo misterioznog izraza. Milena je bila lepa, a njene slike su ličile na nju.